dimarts, 13 d’abril del 2021

melmelada de cireres

Aquesta melmelada va ser la del confinament i sempre tindrà un record especial per a mi. Agafar les cireres de l'arbre de casa amb la meva germana Anna va ser tot un regal.

Des de fa un parell d'anys vaig descobrir que em podia fer les melmelades jo mateixa a casa. Faig servir les fruites de qualitat que jo trio, poso el sucre panela, els dàtils o no hi poso res per endolcir-les... vaja que em costa menjar-ne que no siguin de les meves (o si són de les bones que fa la Maria Soler)


Ingredients:

- 800 gr cireres (sense el pinyol ni la cueta)
- 2 cullerades soperes de sucre panela o uns quants dàtils (ves afegint i provant fins que trobis la dolçor desitjada))
- suc de 1/2 llimona
- 3 fulles de gelatina neutra o la pell de 2 pomes

Primer de tot, posar la gelatina en iagua freda. En una cassola posar les cireres amb el sucre i el suc de llimona (si ho vols espessir amb la pell de les pomes, ara és el moment de posar-la)


Deixar coure a foc mig durant uns 35-40 minuts. Si has d'espessir la melmelada amb la gelatina, afegeix-la ben escurreguda quan faltin uns 3 minuts per acabar la cocció.


Mentre esterilitzarem els pots i les tapes. Es pot fer de dues maneres:

1- al microones: omple els pots amb aigua fins la meitat i posa'ls al microones a potènica màxima durant 3 minuts. després els treus amb compte, els buides i els deixes cap per avall sobre un drap net. Per un altre cantó, bullir les tapes durant 5 minuts (obviament, no les pots posar al micro)

2- als fogons: bullir durant 5 minuts els pots i les tapes en cassoles separades.


Un cop ja està la melmelada feta, omplir els pots amb la melmelada en calent, tapar-los bé i capgirar-los (perquè faci el buit i es conservin durant molt de temps) Compte que els pots han de quedar ben plens (si no "quadres" amb la quantitat de melmelada, busca un pot més petit, però que no quedi espai sense melmelada)


Aquest mateix procés el pots fer amb la fruita que vulguis (jo també en faig una amb maduixes, gerds i nabius o una de nabius amb trossos de gingebre que queden super bones)

I ja està, a gaudir d'una meravellosa melmelada saludable. Fàcil, oi?

Bon appétit!

        e.