dimarts, 24 de gener del 2017

llenties estofades

A l'hivern m'agraden els plats de cullera. I com que m'encanten els llegums, aquesta recepta de llenties estofades és una de les meves preferides. Molt fàcil de fer i molt ràpida (perquè faig el truc de fer servir llenties cuites i tomàquet fregit)
Ingredients (per a 2 plats complerts!):
- 500 gr de llenties (jo he fet servir les cuites, per estalviar temps)
- cansalada
- costella de porc
- xoriço picant
- pastanagues
- ceba
- tomàquet fregit
- llorer
- oli d'oliva
- sal i pebre


Sofregim una mica la ceba i un cop daurada, afegim la costella i la cansalada. Ho deixem daurar tot junt. 
Ara ja li podem afegir el xoriço, el tomàquet, la pastanaga, les llenties i el llorer.

Ho cobrim amb aigua (pots afegir una pastilla de brou), ho tapem i deixem que faci xup-xup a foc molt baix durant molta estona (crec que vaig veure una peli, mentre). 

Quan vegis que la carn de costella està toveta, ja ho pots treure del foc... i a menjar!

Bon appétit!

        e.